כשמקצוענות ונשמה פוגשים חומר, עיצוב וסטייל

דירה נאה 4 Comment on כשמקצוענות ונשמה פוגשים חומר, עיצוב וסטייל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפעם אנו זוכים להציץ לתוך וילה בעיר יוקרתית השוכנת לאורך החוף. כן, לא פחות ולא יותר. וילה מרשימה ביותר על כל המשתמע מכך. ליצירה זו אחראי האדריכל ז'ק ויניצקי.
ויניצקי נולד במקסיקו ועשה שם את לימודיו. בהמשך עבד שם מספר שנים, ואז עלה ארצה. הוא הושפע מאוד מכל מה שספג: החומרים, הצבעים, הטקסטורות והפרופורציות. כבר למעלה מ-20 שנה הוא ממשיך כאן את עיסוקיו, המשלבים אדריכלות ועיצוב פנים ברמה הגבוהה ביותר.
כאדריכל שומר תורה ומצוות ניתן לומר שעבודתו של ז'ק מאתגרת מאוד. במשך שעות עבודתו הוא חשוף לחומרים גשמיים. הוא סיגל לעצמו במהלך השנים הרבות בעבודתו ובניסיון הרב בתחום האדריכלות ועיצוב פנים יכולות פנומנליות לשלב בין החומר והרוח – בין התורה והמצוות ובין כל היופי שנברא כאן לרשותנו.
ויניצקי מצליח באומנות רבה לשלב בחיי היום יום שלו עצמו וגם בעבודותיו המופלאות מסר של הרמוניה: קודש וחול, שימת לב דקה לרצונותיו העדינים של לקוחותיו תוך אהבה גדולה למקצוע.

IMG_4450-2-1

״אחרי תפילה ולימוד יומי אני מרגיש לפעמים איך ההשגחה הפרטית מלווה כל אחד ואחד בשגרת יומו – אצלי זה עם החומרים, האבנים, העיצוב, הצבעים. אם הקב״ה יצר את עולמו בכזה טוב טעם, נשאר לנו ליהנות מזה, לחבור הכל יחד חיבור נכון, חיבור נעים״.

 

על הבית
את הבית הקיים הוחלט לשפץ באופן נרחב ולהפוך אותו מבית בסגנון משנות ה-70 לבית "על-זמני" התואם את צרכי המשפחה.
המטרה העיקרית הייתה לייצר חללים גדולים ופתוחים, שיוצרים קשר המשכי אל הגינה הסובבת את הבית, "להרגיש את הטבע מכל פינה בבית".

IMG_4649-2-1
כדי לייצר את החללים הנ"ל נעשו כמה פעולות הנדסאיות לא פשוטות בליווי מלא של מהנדסים וקבלנים.
חומרי החיפוי שנבחרו לחלל כולו בהירים ונעימים ויוצרים מראה המשכי באופן שאינו מנקר עיניים. כדי להוסיף צבע לחלל נעשה שימוש באלמנטים שונים כמו רהיטים צבעוניים, מנורות מזכוכית צבעונית ופרטי נוי.

485J4851-2-1

 

ריצוף הפנים של הבית הנו אבן טאסוס – אבן טבעית חזקה בצבע לבן. ריצוף החוץ עשוי אבן טבעית דגם "בראשית" במידות משתנות בגווני קרם וחום בהיר היוצרים מראה טבעי.
חומרי הגמר שנבחרו הינם עמידים ואינם דורשים תחזוקה מרובה עקב מיקום הבית הבנוי בקרבה לים.
האדריכל היה אחראי לעיצובם של פרטי הנגרות ועיצוב הפנים השונים בבית, כגון: מזנונים, חדר לימוד, ארונות וחדרי רחצה, מעקות ופרטים שונים.

 

IMG_4706-2-1

הבית בנוי משלושה מפלסים.

 

קומת כניסה
חזית הכניסה הראשית עברה שינוי מהותי. האדריכל עשה "עבודת ניקיון" על ידי הריסת מוטיבים מיותרים שהיו בבית המקורי. התוצאה: חזית בעלת קווים נקיים, סולידיים ואלגנטיים.
החזית צנועה ואינה חושפת את העולם הקסום שבתוך הפרויקט.

485J4829-2-1

מן הכניסה אנו עוברים דרך הדלת שגובהה כ-6 מ"ר. אנו רואים את חלל המדרגות שמיקומו לא השתנה. אף על פי כן הצליח האדריכל להפוך אותן למקום מדהים.
בעיצוב חלל המדרגות היה חשוב לאדריכל לקשר בין המפלסים השונים ולהדגיש את גובהו. כדי להשיג זאת בנה 3 נישות לגובה. גבי שטרן, מנכ"ל חברת אידאה תאורה שהיה אמון על נושא התאורה, בחר להאיר את הנישות בתאורה דרמטית, וגופי תאורה צבעוניים של "שמעל'ה תאורה" נתלו מהתקרה. באמצעים אלו הצליחו לייצר חלל מדרגות פיסולי ומעוצב היטב.

IMG_4566-2-1

החזית העורפית, שהייתה אטומה לכוון הגינה, "נפתחה לגמרי" כדי להתחבר לטבע.
חלל המגורים נהנה מאור טבעי רב שמתאפשר בזכות ויטרינות גדולות הפתוחות אל הגינה, כך שיש קשר ויזואלי ישיר בין הפנים לחוץ.
גופי התאורה בחלל שומרים על אופי מינימליסטי בהם ורואים את האור ולא את מקורו.
בנוסף לכך, על ידי הדלקות שונות ניתן להנות מאפקטים מיוחדים של אור וצל בכל רחבי הבית ובגינה.

IMG_4592-2-1

בהמשכו של חדר המגורים נמצא המטבח המרכזי – של חברת "סמל מטבחים". המטבח פתוח לחדר האוכל ולגינה. המטבח מחולק לשני אזורים נפרדים כדי ליצור הפרדה מושלמת בין בשר וחלב. בנוסף ישנו מטבח נפרד בעבור חג הפסח.
המטבח צבוע לבן אפוקסי במראה נקי. ישנו אי מרכזי מחופה אבן קונצ'טו בצבע כחול מרשים. צדו האחד של האי משמש כדלפק אכילה לארוחות חטופות והוא פונה לכיוון הגינה. המשטחים במטבח עשויים קוריאן ומחופים זכוכית כחולה.

IMG_4511-2-1

סמוך למטבח ניתן לראות את חדר האוכל. זהו חלל מרווח היכול לאכלס עד 40 איש. שולחן זכוכית מרשים המאפשר ישיבה ל-14 איש מפאר אותו. מעליו נברשת גדולה של "שמעל'ה תאורה", שנבחרה במיוחד כדי להעצים את תחושת החמימות של המשפחה היהודית שסועדת יחדיו מסביב לשולחן.
באותו מפלס קיימת יחידת אורחים ובה שירותים צמודים עבור אירוח אנשים מבוגרים.

 

המרתף

 

בקומת המרתף ניתן למצוא חדר לימוד מרשים עם ספרי קודש. הלקוח הדגיש בתחילת התהליך כי חשוב לו שיהיה לו מקום ללימוד. גם בקומה זו הקשר עם החוץ לא נפקד. ויטרינה גדולה נבנתה כדי ליצור קשר עם החוץ וכן לספק אור טבעי.

IMG_4805-2-1

קיימת גם יחידת אורחים מרווחת ומאובזרת עבור משפחות בני הזוג הבאות להתארח הכוללות מטבחון, סלון קטן וחדר משחקים.
קומה עליונה

בקומה העליונה: חדר הורים, חדר משפחה עם מרפסת וסוכה ללינה, 3 חדרי שינה לילדים וחדרי רחצה. חדרי השינה סולידיים ונעימים.

IMG_4713-2-1

חדרי הרחצה עוצבו בסגנון נקי ומינימליסטי, ופינות לנטילת ידיים נמצאות בסמוך אליהן.

 

IMG_4776-2-1

הגינה

את הסיור משלימה החצר המקסימה, שתוכננה באופן פשוט וארץ-ישראלי ובה עצי פרי, עצי זית עתיקים יפיפיים ומדשאות רחבות. אין ספק שהגינה הקסומה היא מרכז הבית. נעשו מאמצים כבירים כדי לשמור על חלק מהצמחייה שהייתה קיימת בבית.

485J4943-2-1
פרגולות בנויות משלימות את המראה ומדגישות את הקשר בין הפנים לחוץ, כך שהתחושה היא שהחלל הפנימי נמשך החוצה אל החצר.
ישנו גם מקום רחב ידיים לסוכה גדולה ולאירוח משפחתי.

IMG_4415

האטרקציה המרכזית בגינה היא הבריכה המחופה על ידי פסיפס ירקרק המקנה לה מראה טבעי כמו של אגם המשתלב עם הצבע של הצמחייה. הבריכה נבנתה במקביל לבית, וכיוון שכך ניתן היה לגרום ל"אפקט של מפל" לכוון הגינה. הלקוח ביקש שאזור הבריכה יהיה בנוי באופן שבו יהיה ניתן להשגיח על הילדים מתוך הבית. הבריכה נבנתה עם דירוג מסוים עקב הטופוגרפיה הקיימת, ומצד שני – בצורה כזאת שלא יהיה ניתן לראות את הרוחצים מחדר המגורים מטעמי צניעות.

IMG_4751-2-1

ניתן למצוא בגינה גם מסלול הליכה ושביל אופניים. משחקים שונים ומתקנים נבנו לטובת הילדים: בית עשוי עץ נבנה על אחד העצים, ערסל בין 2 דקלים ומתקני משחקים שונים.
הוקמו שני גזיבואים (סוכות עצים), והם מאפשרים ישיבה בחיק הטבע.

 

תהליך התכנון של הבית חיבר את המשפחה לבית החדש
הבעלים היו מעורבים בכל ההחלטות בתהליך התכנוני והביצועי.
פעמים רבות מרגיש לקוח שהאדריכל בוחר בעבורו והוא נאלץ ׳לאכול׳ את מה שאוהב האדריכל לאכול. אצל לקוחותיו של ז'ק ויניצקי שומעים מנגינה אחרת.

״לכל אורך השיפוץ פחדתי ממה שסיפרו לי חברותי״, מספרת משפחה מהמרכז, שזכתה לעבוד עם ויניצקי על בית חלומותיה:

״פחדתי שיהיו חריקות, מכשולים בלתי צפויים והמון אנרגיה מבוזבזת. העבודה עם האדריכל ויניצקי היתה בעבורנו פשוט חוויה; הזרימה, המקצועיות, האנושיות והידע שצץ בכל תחום לכל אורך הפרוייקט הפכו את חודשי הבנייה לחוויה של התלבטויות מצמיחות, הבנות מופלאות וכייף, פשוט כייף של יצירה משותפת״.

העבודה של האדריכל ז'ק ויניצקי, המתמחה באדריכלות ובעיצוב פנים "TOTAL DESIGN" ברמה בינלאומית, הצליחה להגשים את החלום של הבעלים: השבחת הנכס מבחנה נדל"נית וכמובן יצירת מופת תוך כדי איזון מושלם בין החומר והרוח.

ליצירת קשר: ז'ק ויניצקי אדריכלים 09-7744842

ofra



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    המשיכו להראות לנו דירות נאות, טיפ קטן!
    הזמן הכי כיף לעיין בהם, בבוקר מוקדם לאחר תפילת שחרית עם כוס קפה לקול הציפורים. נסו והיוכחו!

  2. 3

    מכיר את האדריכל הזה אישית.
    יכול רק להמליץ. אדריכל עם נשמה…

  3. 1

    מה ההבדל בין מטבחי kitchenpt.com לבין מטסחי סמל ברמת העץ מלא ?